Diferència entre revisions de la pàgina «Projecte Mensakas»
Salta a la navegació
Salta a la cerca
Línia 25: | Línia 25: | ||
=== Backlog === | === Backlog === | ||
− | + | # Iniciar projecte en Laravel en un repositori públic a Github. | |
− | + | # Dissenyar models de dades i implementar-los amb la migració inicial. | |
+ | # Construir ''seeder'' amb dades de prova amb tots els rols i | ||
+ | # Implementar autenticació nadiua de Laravel. | ||
+ | # Modificar el model d'usuari per contemplar els diversos rols considerats. | ||
+ | # Construir interfície de l'Administrador: | ||
+ | ## Gestió de Comandes (Consumer): visualització, estat (emesa, recollida, repartida), afegir comentaris. | ||
+ | ## Gestió de Business (Restaurants): alta, baixa, modificació, franquícies. | ||
+ | ## Gestió de Menus (dels Restaurants): alta, baixa, categories, packs, extras | ||
+ | ## Gestió de Deliverers: geolocalització, assignació de comandes automàtica. | ||
+ | # Construir interfície del Deliverer: | ||
+ | ## Visualització de comandes a recollir. | ||
+ | ## Acceptació de comanda. | ||
+ | ## Confirmació de recollida. | ||
+ | ## Confirmació de repartició. |
Revisió del 17:18, 29 des 2019
Mensakas és una cooperativa de repartiment a domicili fundada a partir del col·lectiu Raiders Por Derechos, extreballadors de corporacions de repartiment com Glovo o Deliveroo que han decidit no deixar-se explotar per aquestes grans corporacions.
Ens demanen que els ajudem a millorar una aplicació que estan desenvolupant de repartiment a domicili.
Introducció
Té 3 rols d'usuari:
- Administrador. Pot veure tots els elements del sistema mitjançant una webapp.
- Empreses (restaurants). Té una webapp per visualitzar les comandes que els arriben dels Consumers.
- Repartidor (el Mensaka). Té una app específica per acceptar comandes emeses.
- Consumer (client final). Té una app específica (pública a Google Play/AppStore) per fer comandes.
Fases del projecte
- Fase 1: Desenvolupament de les webapps core de l'Administrador i dels Restaurants.
- Fase 2: Desacoblament per components per compatibilitzar i unificar el funcionament de les webapps i de les apps mòbils a través d'una API única.
Especificacions no funcionals
- Desenvoluparem en PHP i el framework Laravel.
- L'arquitectura ha de permetre escalabilitat dels servidors per poder augmentar el nombre de peticions per unitat de temps quan sigui necessari.
- La BD serà en MySQL/MariaDB i es desplegarà mitjançant el servei RDS (Relational Database Service) de AWS ja que facilita l'escalabilitat.
Fase 1: Webapps core Administrador i Restaurants
Backlog
- Iniciar projecte en Laravel en un repositori públic a Github.
- Dissenyar models de dades i implementar-los amb la migració inicial.
- Construir seeder amb dades de prova amb tots els rols i
- Implementar autenticació nadiua de Laravel.
- Modificar el model d'usuari per contemplar els diversos rols considerats.
- Construir interfície de l'Administrador:
- Gestió de Comandes (Consumer): visualització, estat (emesa, recollida, repartida), afegir comentaris.
- Gestió de Business (Restaurants): alta, baixa, modificació, franquícies.
- Gestió de Menus (dels Restaurants): alta, baixa, categories, packs, extras
- Gestió de Deliverers: geolocalització, assignació de comandes automàtica.
- Construir interfície del Deliverer:
- Visualització de comandes a recollir.
- Acceptació de comanda.
- Confirmació de recollida.
- Confirmació de repartició.