Diferència entre revisions de la pàgina «Projecte Portal de Matriculacions»

De Wiket
Salta a la navegació Salta a la cerca
(Admin backend és ara 'Dashboard per a l'administrador de l'aplicació (back-of-the-frontend)'. Reescrita la desripició de demandes)
m
Línia 93: Línia 93:
 
** Discapacitat: hauria de presentar, per exemple, 4 documents, una imatge y un identificador digital
 
** Discapacitat: hauria de presentar, per exemple, 4 documents, una imatge y un identificador digital
 
** etc
 
** etc
\tAquest documents, després, es validaran en el dashboard de l'admin. Es mostraran totes les dades de l'usuari (front encara per determinar). Per a això:
+
> Aquest documents, després, es validaran en el dashboard de l'admin. Es mostraran totes les dades de l'usuari (front encara per determinar). Per a això:
 
* L'admin ha de poder descarregar-se una còpia dels documents adjuntats
 
* L'admin ha de poder descarregar-se una còpia dels documents adjuntats
 
** Després, revisarà manualment la validesa dels documents.
 
** Després, revisarà manualment la validesa dels documents.
Línia 100: Línia 100:
  
 
En el dashboard, hi haurá una sèrie de pistes visuals que indicaran a l'admin l'estat de la solicitud de matrícula:
 
En el dashboard, hi haurá una sèrie de pistes visuals que indicaran a l'admin l'estat de la solicitud de matrícula:
** gris: no enviat
+
* gris: no enviat
** taronja: enviat pendent de revisió
+
* taronja: enviat pendent de revisió
** verd: revisat ok
+
* verd: revisat ok
** vermell: revisat error
+
* vermell: revisat error
  
  
=== Documents que s'hauran d'adjuntar, en funció dels perfil triat: ===
+
===== Documents que s'hauran d'adjuntar, en funció dels perfil triat: =====
 
* Obligatoris: DNI/NIE, targeta sanitaria, resguard del títol, pagament
 
* Obligatoris: DNI/NIE, targeta sanitaria, resguard del títol, pagament
 
* Menor: DNI pares, llibre de família / partida naixement
 
* Menor: DNI pares, llibre de família / partida naixement

Revisió del 18:31, 7 abr 2021

Hem iniciat un projecte de matriculacions d'alumnes per a centres educatius. Podeu veure la descripció del projecte i els primers 2 sprints al següent link:

https://scrum.ieti.cat/scrum/projecte/10

Descripció del projecte

Portal de matriculacions per a centres educatius de formació professional. De moment només ens ocupem de la FP i no de la ESO/BAT.

MVP: Minimum Viable Product. Cas més senzill: matricular els alumnes nous de 1r de cicles formatius (es matriculen de tot el curs sencer, o sigui, totes les UFs).

2n cas: matricular alumnes de cicles de 2n o repetidors de 1r amb UFs aprovades.

Tipus d'usuaris: administradors (PAS del centre) i alumnes que es volen matricular.

Els usuaris administradors han de poder:

  • Crear (des de zero) i editar: cursos, cicles, mòduls professionals (MPs) i unitats formatives (UFs).
  • Importar cicles sencers (amb MPs i UFs) de plantilles predefinides. El cas més comú és per afegir un nou cicle. Els plans d'estudi s'ajustarien després amb la funcionalitat anterior.
  • Importar les dades dels nous alumnes admesos al centre per cada cicle.
  • Importar els expedients acadèmics dels alumnes amb els mòduls i UFs aprovats per tal de facilitar la seva matriculació.
  • Crear requeriments de documents que l'alumne ha d'aportar per formalitzar la matrícula.
  • Crear perfils de requeriments per aplicar a diversos casos (CFGM, CFGS, ESO, BAT, menors d'edat, etc).
  • Obrir i tancar l'accés dels alumnes al portal de matriculació.
  • Enviar email d'invitació als alumnes per tal que comencin el procés de matriculació. Aquest enviament pot ser en massa (per a tots els alumnes, per cicle o per curs d'un cicle), o individualitzat.

Els usuaris alumnes han de poder:

  • Accedir al portal mitjançant el correu electrònic subministrat a la inscripció. Abans requerirà que recuperin contrasenya via email.
  • Rebre un email d'invitació a formalitzar la matrícula.
  • Seleccionar els MPs i les UFs a matricular-se.
  • Oferir un total del preu de la matrícula (pels CFGS) en base als MPs i UFs.
  • Bloquejar els MPs i UFs superades per evitar que es matriculi de nou.
  • Pujar els documents requerits per formalitzar la matrícula.
  • Mostrar un estat de la matrícula amb una interfície adequada (tipus semàfor en vermell, taronja i verd), que faciliti l'alumne saber quins requeriments té pendents per tal de finalitzar el procés de matriculació.

Els documents requerits han de ser revisats i validats pel PAS. Només després d'aquest pas final l'alumne tindrà la llum verda final de la matrícula.

Opcionalment es contemplen les següents funcionalitats:

  • Social login per als alumnes (Gmail, Hotmail/Outlook, etc.)
  • Social login per als admins (xtec)
  • Simulació de visualització de rol alumne per part dels admins.


Fase 1: core

Als 2 primers sprints hem implementat el projecte base en Laravel, BD, migracions, taules i les primeres funcionalitats. Tots els equips han desenvolupat totes les specs.

Ho podeu llegir a https://scrum.ieti.cat/scrum/projecte/10


Fase 2: Desenvolupament avançat

Es tria el millor projecte de la Fase 1, i s'utilitza com a base per al desenvolupament posterior.

Cada equip desenvoluparà una part diferent del projecte, per tal d'avançar més ràpid i cobrir més funcionalitats.

Es refaran els equips depenent de les preferències de l'alumnat.


Equips i backlog fase 2

UI + Social Login + posta producció

  • social login Google + Microsfot
  • posta en producció Heroku
  • assegurar càrrega d'imatges
  • disseny frontend web alumne
  • disseny frontend app mòbil
  • disseny backend administració
  • missatges flash


API

  • implementar funcionalitats q demanin els altres grups
  • documentació
  • testing
  • autenticació API
  • CRUDs cursos, cicles, mps, ufs
  • CRUD alumnes/matrícules
  • CRUD admin users


Dashboard per a l'administrador de l'aplicació (back-of-the-frontend)

  • Un admin ha de poder filtrar per: curs (1r/2n, desplegable), cicle (autocompletar), cognom1, cognom2, nom, estat matrícula (tots els docs estan pujats o no, vàlids o no...)
  • Ordenar/invertir ordre per un sol criteri
  • Un admin ha de poder editar o actualitzar dades d'un alumne de les que vénen del SAGA. Només PUT y UPDATE, no podrà mai fer un DELETE
  • Perfils de requeriments: en funció de si un alumne marca que es eligible a beques o altres ajudes, se li desbloquejarà en el seu dashboard la posibilitat de penjar els documents pertinents.
    • Monoparental: hauria de presentar, per exemple, tres documents
    • Discapacitat: hauria de presentar, per exemple, 4 documents, una imatge y un identificador digital
    • etc

> Aquest documents, després, es validaran en el dashboard de l'admin. Es mostraran totes les dades de l'usuari (front encara per determinar). Per a això:

  • L'admin ha de poder descarregar-se una còpia dels documents adjuntats
    • Després, revisarà manualment la validesa dels documents.
      • Després, marcarà quins estan OK i quins no. Guardarà els canvis.
        • Llavors s'enviarà un mail automatitzat donant un OK o un KO. En cas de KO, agafarà de manera automàtica els camps que estiguin malament, i ho escriurà en el cos del mail.

En el dashboard, hi haurá una sèrie de pistes visuals que indicaran a l'admin l'estat de la solicitud de matrícula:

  • gris: no enviat
  • taronja: enviat pendent de revisió
  • verd: revisat ok
  • vermell: revisat error


Documents que s'hauran d'adjuntar, en funció dels perfil triat:
  • Obligatoris: DNI/NIE, targeta sanitaria, resguard del títol, pagament
  • Menor: DNI pares, llibre de família / partida naixement
  • Perfils pagament superior:
    • Família nombrosa: carnet de família nombrosa
    • Família monoparental
    • Beca
    • Discapacitat
    • Alumne tutelat
    • Beneficiari de la RMI


alumne frontend

  • dashboard
  • selecció UFs
  • selecció perfil de req.
  • càlcul cost matrícula
  • estat dels docs enviats
  • estat de la matrícula
  • correcció dades personals
    • ???? POT CANVIAR: direcció, telèfons,
    • NO POT CANVIAR: DNI, NIE, Nom, Cognoms
  • sol·licitud de canvis de dades
  • versió mòbil
  • simulació pasarela de pagament


  • Autoritzacions (radio button, obligatori):
    • autorització drets d'imatge (tots)
    • autorització sortides (menors)
    • sortides extraescolars (menors)


Càlcul preu de la matrícula:

  • CFGM (curs sencer)
    • >28 : assegurança a part de l'escolar 105,38€
    • <28 : 86,50€
  • CFGM (per MPs)
    • 10€/MP + asseg. escolar (<28 1,12€, >28 20€)
  • CFGS
    • curs sencer:
      • <28 anys: 360,00 € + 65 (material) + 1,12 € (asseg.)
      • >28 anys: 360,00 € + 65 (material) + 20 € (asseg.)
    • bonificació 50% (fam. nombrosa/monoparental/beca)
      • <28 anys: 180 € + 66,12 €
      • >28 anys: 180 € + 85 €
    • exempció: (fam. nombrosa/minusvalia/víctimas terr./privats de llibertat/...)
      • <28 anys: 66,12 €
      • >28 anys: 85 €
    • CFGS per UFs:
      • 25 €/UFs (sin bonif.)
      • 12,5 €/UFs (con bonif.)
      • 1,12 €/20€ assegurança
      • 10€ material si només son UFs de 1 MP
      • 65 € material si son UFs de >1 MPs


Pagament fraccionat CFGS:

  • 1a fracció 1/2 del preu públic (360/180) + material+asseg. (66,12/85)
  • 2a fracció 1/2 del preu públic


importació i testing

  • importació alumnes admesos (manteniment)
  • importació dades SAGA (UFs superades)
  • gestió dels errors d'importació:
    • fitxer de sortida amb registre d'errors (per a ser corregits i reimportats)
    • matrícules duplicades: es sobreescriuen si son del mateix any i mateix cicle
    • importació cicles duplicats: preguntar
  • testing de la site