Diferència entre revisions de la pàgina «Lectura Serial en Processing»
Línia 15: | Línia 15: | ||
Aquesta variable és la que obtindrà totes les dades del port serie, ara fa falta que la inicialitzem amb les dades del port serie. | Aquesta variable és la que obtindrà totes les dades del port serie, ara fa falta que la inicialitzem amb les dades del port serie. | ||
− | |||
==Lectura del port serie== | ==Lectura del port serie== | ||
+ | '''myPort''' tindrà assignats els valors que li hem dit a l'arduino que envii, es a dir, els axis del joystick a demés de la velocitats de bits per segon. | ||
<pre> | <pre> | ||
void setup() { | void setup() { |
Revisió del 17:54, 1 juny 2016
Introduccio
Processing és un llenguatge de programació basat en java enfocat a l'ensenyança i fàcil d'utilitzar. El compilador de codi que utilitza s'anomena igual que el llenguatge i podem trobar-lo a la seva pagina oficial.
Pagina web oficial de Processing
Llegir dades del port serial en Processing
En aquest cas l'utilitzarem per a llegir les dades del port serie, per a aconseguir que la informació dels components es pugui utilitzar en el codi de programació.
Creacio de la variable serial
El primer pas serà crear una nova variable global que sigui de tipus serial que obtindrà les dades del port sèrie, es a dir el nostre USB amb arduino connectat.
Serial myPort; //Variable
Aquesta variable és la que obtindrà totes les dades del port serie, ara fa falta que la inicialitzem amb les dades del port serie.
Lectura del port serie
myPort tindrà assignats els valors que li hem dit a l'arduino que envii, es a dir, els axis del joystick a demés de la velocitats de bits per segon.
void setup() { // myPort = new Serial(this, Serial.list()[0], 9600); }
Amb aquests passos ja tindrem llesta la lectura del nostre port serial, per a crear un codi.
Interacció amb la variable serial
Tot el que haurem de fer es crear una nova funció que reculli la informació del port serial i així es pugui interaccionar amb aquest.
En projectes com el Gat i Ratolí en Processing hem fet que llegeixi el port serial i reculli les dades d'un joystick per a poder manipular un programa a partir d'aquells valors, en els següents enllaços es pot veure un exemple de com es pot utilitzar aquesta característica de Processing.
void serialEvent (Serial myPort) {