Projecte Mensakas

De Wiket
Salta a la navegació Salta a la cerca

Mensakas és una cooperativa de repartiment a domicili fundada a partir del col·lectiu Raiders Por Derechos, extreballadors de corporacions de repartiment com Glovo o Deliveroo que han decidit no deixar-se explotar per aquestes grans corporacions.

Ens demanen que els ajudem a millorar una aplicació que estan desenvolupant de repartiment a domicili.

Riders.jpg Mensakas.jpg

Introducció

Rol Interfície Descripció
Rols d'usuari del sistema
Administrador webapp Pot veure tots els elements del sistema.
Business (Empreses, Restaurants) webapp Visualitza les comandes emeses pels Consumers.
Deliverer (Repartidor o Mensaka) app mòbil Visualitza comandes i les pot acceptar.
Consumer (client final) app mòbil Visualitza Empreses (Restaurants) i menús i pot emetre comandes.

Fases del projecte

  • Fase 1: Desenvolupament de les webapps core de l'Administrador i dels Restaurants.
  • Fase 2: Desacoblament per components per compatibilitzar i unificar el funcionament de les webapps i de les apps mòbils a través d'una API única.

Especificacions no funcionals

  • Desenvoluparem en PHP i el framework Laravel.
  • L'arquitectura ha de permetre escalabilitat dels servidors per poder augmentar el nombre de peticions per unitat de temps quan sigui necessari.
  • La BD serà en MySQL/MariaDB i es desplegarà mitjançant el servei RDS (Relational Database Service) de AWS ja que facilita l'escalabilitat.


Fase 1: Webapps core Administrador i Restaurants

Backlog

  1. Iniciar projecte en Laravel en un repositori públic a Github.
  2. Dissenyar models de dades i implementar-los amb la migració inicial.
  3. Construir seeder amb dades de prova amb tots els rols i
  4. Implementar autenticació nadiua de Laravel.
  5. Modificar el model d'usuari per contemplar els diversos rols considerats.
  6. Construir interfície de l'Administrador:
    1. Gestió de Comandes (Consumer): visualització, estat (emesa, recollida, repartida), afegir comentaris.
    2. Gestió de Business (Restaurants): alta, baixa, modificació, franquícies.
    3. Gestió de Menus (dels Restaurants): alta, baixa, categories, packs, extras
    4. Gestió de Deliverers: geolocalització, assignació de comandes automàtica.
  7. Construir interfície del Deliverer:
    1. Visualització de comandes a recollir.
    2. Acceptació de comanda.
    3. Confirmació de recollida.
    4. Confirmació de repartició.