Projecte Portal de Matriculacions

De Wiket
La revisió el 16:35, 24 març 2021 per Emieza (discussió | contribucions) (Es crea la pàgina amb «Hem iniciat un projecte de matriculacions d'alumnes per a centres educatius. Podeu veure la descripció del projecte i els primers 2 sprints al següent link: https:/...».)
(dif.) ← Versió més antiga | Versió actual (dif.) | Versió més nova → (dif.)
Salta a la navegació Salta a la cerca

Hem iniciat un projecte de matriculacions d'alumnes per a centres educatius. Podeu veure la descripció del projecte i els primers 2 sprints al següent link:

https://scrum.ieti.cat/scrum/projecte/10

Descripció del projecte

Portal de matriculacions per a centres educatius de formació professional. De moment només ens ocupem de la FP i no de la ESO/BAT.

MVP: Minimum Viable Product. Cas més senzill: matricular els alumnes nous de 1r de cicles formatius (es matriculen de tot el curs sencer, o sigui, totes les UFs).

2n cas: matricular alumnes de cicles de 2n o repetidors de 1r amb UFs aprovades.

Tipus d'usuaris: administradors (PAS del centre) i alumnes que es volen matricular.

Els usuaris administradors han de poder:

  • Crear (des de zero) i editar: cursos, cicles, mòduls professionals (MPs) i unitats formatives (UFs).
  • Importar cicles sencers (amb MPs i UFs) de plantilles predefinides. El cas més comú és per afegir un nou cicle. Els plans d'estudi s'ajustarien després amb la funcionalitat anterior.
  • Importar les dades dels nous alumnes admesos al centre per cada cicle.
  • Importar els expedients acadèmics dels alumnes amb els mòduls i UFs aprovats per tal de facilitar la seva matriculació.
  • Crear requeriments de documents que l'alumne ha d'aportar per formalitzar la matrícula.
  • Crear perfils de requeriments per aplicar a diversos casos (CFGM, CFGS, ESO, BAT, menors d'edat, etc).
  • Obrir i tancar l'accés dels alumnes al portal de matriculació.
  • Enviar email d'invitació als alumnes per tal que comencin el procés de matriculació. Aquest enviament pot ser en massa (per a tots els alumnes, per cicle o per curs d'un cicle), o individualitzat.

Els usuaris alumnes han de poder:

  • Accedir al portal mitjançant el correu electrònic subministrat a la inscripció. Abans requerirà que recuperin contrasenya via email.
  • Rebre un email d'invitació a formalitzar la matrícula.
  • Seleccionar els MPs i les UFs a matricular-se.
  • Oferir un total del preu de la matrícula (pels CFGS) en base als MPs i UFs.
  • Bloquejar els MPs i UFs superades per evitar que es matriculi de nou.
  • Pujar els documents requerits per formalitzar la matrícula.
  • Mostrar un estat de la matrícula amb una interfície adequada (tipus semàfor en vermell, taronja i verd), que faciliti l'alumne saber quins requeriments té pendents per tal de finalitzar el procés de matriculació.

Els documents requerits han de ser revisats i validats pel PAS. Només després d'aquest pas final l'alumne tindrà la llum verda final de la matrícula.

Opcionalment es contemplen les següents funcionalitats:

  • Social login per als alumnes (Gmail, Hotmail/Outlook, etc.)
  • Social login per als admins (xtec)
  • Simulació de visualització de rol alumne per part dels admins.


Fase 1: core

Als 2 primers sprints hem implementat el projecte base en Laravel, BD, migracions, taules i les primeres funcionalitats. Tots els equips han desenvolupat totes les specs.

Ho podeu llegir a https://scrum.ieti.cat/scrum/projecte/10


Fase 2: Desenvolupament avançat

Es tria el millor projecte de la Fase 1, i s'utilitza com a base per al desenvolupament posterior.

Els