Projecte Portal de Matriculacions

De Wiket
Salta a la navegació Salta a la cerca

Hem iniciat un projecte de matriculacions d'alumnes per a centres educatius. Podeu veure la descripció del projecte i els primers 2 sprints al següent link:

https://scrum.ieti.cat/scrum/projecte/10

Descripció del projecte

Portal de matriculacions per a centres educatius de formació professional. De moment només ens ocupem de la FP i no de la ESO/BAT.

MVP: Minimum Viable Product. Cas més senzill: matricular els alumnes nous de 1r de cicles formatius (es matriculen de tot el curs sencer, o sigui, totes les UFs).

2n cas: matricular alumnes de cicles de 2n o repetidors de 1r amb UFs aprovades.

Tipus d'usuaris: administradors (PAS del centre) i alumnes que es volen matricular.

Els usuaris administradors han de poder:

  • Crear (des de zero) i editar: cursos, cicles, mòduls professionals (MPs) i unitats formatives (UFs).
  • Importar cicles sencers (amb MPs i UFs) de plantilles predefinides. El cas més comú és per afegir un nou cicle. Els plans d'estudi s'ajustarien després amb la funcionalitat anterior.
  • Importar les dades dels nous alumnes admesos al centre per cada cicle.
  • Importar els expedients acadèmics dels alumnes amb els mòduls i UFs aprovats per tal de facilitar la seva matriculació.
  • Crear requeriments de documents que l'alumne ha d'aportar per formalitzar la matrícula.
  • Crear perfils de requeriments per aplicar a diversos casos (CFGM, CFGS, ESO, BAT, menors d'edat, etc).
  • Obrir i tancar l'accés dels alumnes al portal de matriculació.
  • Enviar email d'invitació als alumnes per tal que comencin el procés de matriculació. Aquest enviament pot ser en massa (per a tots els alumnes, per cicle o per curs d'un cicle), o individualitzat.

Els usuaris alumnes han de poder:

  • Accedir al portal mitjançant el correu electrònic subministrat a la inscripció. Abans requerirà que recuperin contrasenya via email.
  • Rebre un email d'invitació a formalitzar la matrícula.
  • Seleccionar els MPs i les UFs a matricular-se.
  • Oferir un total del preu de la matrícula (pels CFGS) en base als MPs i UFs.
  • Bloquejar els MPs i UFs superades per evitar que es matriculi de nou.
  • Pujar els documents requerits per formalitzar la matrícula.
  • Mostrar un estat de la matrícula amb una interfície adequada (tipus semàfor en vermell, taronja i verd), que faciliti l'alumne saber quins requeriments té pendents per tal de finalitzar el procés de matriculació.

Els documents requerits han de ser revisats i validats pel PAS. Només després d'aquest pas final l'alumne tindrà la llum verda final de la matrícula.

Opcionalment es contemplen les següents funcionalitats:

  • Social login per als alumnes (Gmail, Hotmail/Outlook, etc.)
  • Social login per als admins (xtec)
  • Simulació de visualització de rol alumne per part dels admins.


Fase 1: core

Als 2 primers sprints hem implementat el projecte base en Laravel, BD, migracions, taules i les primeres funcionalitats. Tots els equips han desenvolupat totes les specs.

Ho podeu llegir a https://scrum.ieti.cat/scrum/projecte/10


Fase 2: Desenvolupament avançat

Es tria el millor projecte de la Fase 1, i s'utilitza com a base per al desenvolupament posterior.

Cada equip desenvoluparà una part diferent del projecte, per tal d'avançar més ràpid i cobrir més funcionalitats.

Es refaran els equips depenent de les preferències de l'alumnat.

Equips i backlog fase 2

UI + Social Login + posta producció

  • social login Google + Microsfot
  • posta en producció Heroku
  • assegurar càrrega d'imatges
  • disseny frontend web alumne
  • disseny frontend app mòbil
  • disseny backend administració
  • missatges flash

API

  • implementar funcionalitats q demanin els altres grups
  • documentació
  • testing
  • autenticació API

admin backend

  • Alumnes: filtres acumulatius per curs (1r/2n, desplegable), cicle (autocompletar), cognom1, cognom2, nom, estat matrícula
  • Alumnes: ordenació (1 criteri simultani)
  • Alumnes: EDICIÓ (NIE->DNI, p.ex.) / NO esborrar / AFEGIR


  • perfils de requeriments
  • requeriments de docs
  • revisió dels docs enviats
  • revisió estat de la matrícula
  • eina clonació de cursos
  • CRUDs cursos, cicles, mps, ufs
  • CRUD alumnes/matrícules
  • CRUD admin users

alumne frontend

  • dashboard
  • selecció UFs
  • selecció perfil de req.
  • càlcul cost matrícula
  • estat dels docs enviats
  • estat de la matrícula
  • correcció dades personals
    • POT CANVIAR: direcció, telèfons,
    • NO POT CANVIAR: DNI, NIE, Nom, Cognoms
  • sol·licitud de canvis de dades
  • versió mòbil
  • Autoritzacions (radio button, obligatori):
    • autorització drets d'imatge (tots)
    • autorització sortides (menors)
    • sortides extraescolars (menors)

importació i testing

  • importació alumnes admesos (manteniment)
  • importació dades SAGA (UFs superades)
  • testing de la site